مکتب انقلاب

معنویت عقلانیت عدالت

مکتب انقلاب

معنویت عقلانیت عدالت

مکتب انقلاب

مبدا انقلاب
امام"خمینی" بزرگوار است
حرف او را حجت بدانید...

امام خامنه ای حفظه الله

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
وقتی حال ت خوب نباشد
گل های قالی دست بافت
آن پُرز و پود هایش
بهترین مأمن برای
گره های تَنَ ت اند


16سال پیش
14خرداد

سالگردش بود
بازپخش آن صور خفی...

انا لله وانا الیه راجعون
روح خدا به خدا پیوست

این ها که برفرق سرم
کوبیده میشود

پتک بی کسی است

من بودم
آن روز که این صدا
قیامت شد
و
خاک مادری م دیگ شد
و
غُل زد

جوش بر جوش
جان بر جان
دیده بر دیده

من بودم
اما
این صدا
هرسال که میرسد
بگوشم

چنگالی
از غیب
از دور
از خیلی دور
به تیری ثاقب
بر جانم
برآن عمیقِ جان
فرو میرود
و
قامتی سپید
با دستاری
مشکین را
از دلم می رباید
و
بر فراز میشود

و من یکباره خالی می شوم
هیچ میشوم

بی امام    میشوم


گره میشوم
کوچک
درخود مچاله
در خود مشت

فرو میروم
گلو گیر میشوم

ضجه میکشم
در میان چنگال های خشن ش
خون میشوم
خراش می شوم

این
آشوب
این
آشفتگی
شعر نیست

این شیدایی است
شرم است
شور است

این شعورِ
رفتنِ پیامبری است

من زاده عصر آهن م
قرنِ همه ی دروغ ها
سایه ها
مانده در
 صفر ویک های ناپیدا

من فقط
صدای پرطنین ات را
که هربار
بی سرودست
می کوفت تن بی نای ش را
به سینه بیستون
شنیدم

من فریاد آرام الله اکبر ت را
گاه اسارت
 لابلای
چکمه های قیرگونِ جن بچه های ابلیس
 شنیدم

من
رخِ لطیفِ آن حقیقت را
که در ناصیه ات کولاک میشد
آن باورِ غلیظِ فقط خدایت را
آن بی نیازی و
آن هیبت بی مانندت را
شنیدم

امام!
من
مشکی پوشِ این "رجعتِ راضیة مرضیه" توام

من
همان دستانِ کوچکِ کودکانه ام
که دمِ آخرِ رفتن ت

نجات را
از پَرِقبایت گرفتی
و
گذاردی میان ش

دستهایش را بستی
نگاهش کردی
با آن چشمانِ بهشتی ات

آرام گفتیش

فرزندم
من مسافرآسمانم

واین آسمان
همان جاست
که
هرگز بار امانت
نتوانست کشید

و
این بار هم
تویی
که
امانتِ پدری
را
باید که بَری

تو در نگاهِ پُردیبای من
پسِ این حریرکِش اشک
چه دیدی روح الله؟


که بارِ این انقلاب
را بر شانه های نحیفِ من
گذاردی و رختت بربستی

دستانم طاقت نیاورده است
نگاه کن...

من همان دم
از همان دم
که بر سر و روی کوفتم
 و
خاک سان پیِ گوری برای خویشتنم بودم
که تاب بی تو بودنم نبوده است

امانتت را نشانده ام بر دوشِ
 همان چون تو

چکامهِ جامهِ سپیدِ دستار مشکینِ روزهایِ من

قصیده بلند وفا
غزلِ شورین ولیّ
مثنویِ پراسلوبِ ایستادگی

آقا2

ومن
در تمامِ سالهایِ بعدِ تو
در این بی کسیِ نامنتها
یتیمانه
سر برعبایش فروبردم
گوشه قبایش در دهان فشردم

تا هِق هِق جفایِ سایه هایِ سیاهِ نامردِ خزیده به سوراخ هایِ روزهایِ بودنت
را در این روزهایِ غوغاسالاری و میدان داری شان نشنود تاریخ

هراسناکِ بیماریِ بذرهایِ فردایم
اگر ندانند
توباغبانِ عصرخدا بودی
در حَلَب بازار آهن
 و
هیچ صفتیِِ صفر ویک هایِ دروغین
تو
حق بودی و رسا
از البرز تا دنا
از بیستون تا هامون
از خزر تا خلیج

بر سر هرکه فرود آمدی
 پاشید از هم
که انگار صورِ اسرافیل بودی
از شرق بی خدایی تا غربِ منمِ انسانی

اگر این مزرعه نداند
 از دست تو پاشیده شده است
از کجا نلرزد
نترسد
بخرامد تا سقف آسمان
تا شکافِ مُقَدّرات

ما
قطعه شدیم
پایِ
موج هایِ سپیدِ نخراشیده این هوچی صفتان بی مقدار

اماما
هنوز هم
در آن بالای بی پایان
در آن دیارِ بی اَلَم
سَرِ شعر وشاعری ات باقیست؟

دستت را فرود آر
همان که پیشِ چشمِ مشتاقان
چون بال می رقصید

امام امت
 
ترجیع بندِ انقلاب را
بنگر

چکامه پسِ تو
تنهاست

سُراییدن یادمان ده!

نظرات  (۲۰)

  • علی رسولان
  • کی میره این همه راه
    پارسال این موقع
    روزهای خوبی بود
    دیروز سوریه،

    امروز کربلا و

    فردا ترکش می خورد به "گنبد رضا"؛

    اگر فقط برای دفاع از حرم،

    سینه زنی کنیم!
    پاسخ:
    خدا آن روز را نیاورد...
    مقدرات آخرالزمان سخت و سنگین است، باید آبدیده کرد فولاد را...
    این بغض گلوگیر رهایم نکند....
    حتی ندیده هم می توان خوف آن ایام را درک کرد...
    پاسخ:
    خوش آمدید مجدد...
    دلم برای نوشتن تنگ شده ولی قلمم خشکیده نه حسش وجود داره و نه...
    دغدغه هام شده برچسب هایی که رو یه کاغذ در حده یه جمله می چسبه به دیوار بشه سوژه ولی هیشکی حاضر نیس جواب بده با هر کی دربارش مصاحبه می کنم میگن 1 ساعته دیگه... یه ساعته بعد که تماس می گیرم... نوریسپانس تو پیجینگ میشن

    فقط همه چیز باید در حده گل و بلبل باشه تا به جواب برسی... تنهای من هنوزم تنهای تنها این عمار نجوا می کنه و ما فقط ادعا... همه چیز آرامه آرام است
    بسی زیبا...
    پاسخ:
    لطف دارید
    و تا آخرین قطره ی خون به پای این انقلاب ایستاده ایم...
    پاسخ:
    ان شالله
    آری اگرچه یوسف عزیز امت اسلام اکنون در کنار ما نیست ولی در هر جا که در آن ،سخن از عزت اسلام و وحدت مسلمین و برائت از مشرکین هست ،نام او را می توان یافت
    او زنده است
    تا اسلام ناب محمدی زنده است
    او زنده است
    تا پرچم عظمت اسلام و وحدت مسلمین و نفرت از ظالمین برافراشته است
    آری،امام خمینی زنده است تا امید زنده است
    و تا حرکت و نشاط هست و تا جهاد و مبارزه هست
    امام خامنه ای
  • افسر امروز
  • آن صبح را هنوز خوب حس می کنم در گیرو دار فراموشخانه خاطراتم... طعم تلخش هنوز وجودم را می فشرد... با اینکه هیچ نمی شناختمش اما با همه کودکی، سوزش قلبم، فراغ پیری را حکایت می کرد که اکنون پس از 25سال، جهانی عطش عزم و ایمانش را دارد...
    امام خمینى زنده است تا اسلام ناب محمدى زنده است و او زنده است تا پرچم
    عظمت اسلام و وحدت مسلمین و نفرت از ظالمین برافراشته است.
    التماس دعا
    دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد
    حوصله ی تان مستدام باد
    در نوشتن
    شورهای شیرین
    من الان الی یوم المرحوم
    پاسخ:
    خوش آمدید...
    ----------
    این طعنه ادبی بود یا...؟!
    کلاس پنجم دبستان
    کتاب تاریخ
    آن درسی که به درگذشت امام میرسد
    فرقی نداشت چه سر درس دادنش در کلاس چه سر خواندنش در کتاب
    چشمانم را سرخ و گلویم را لرزان میکرد
    هنوز هم همان اوضاع است
    و همیشه برایم سوال بود چگونه اینطور دل یک دهه هفتادی را غوغا میکند
    البته چتد سالیست یک چیزایی فهمیده ام انگار.
    پاسخ:
    وضع شصتی ها هم همین است!
    کاش هشتاد ونودی ها هم همین طور ناغافل عاشق شوند تا روزگار غفلت بسرآید...
    بیایید سیری کوتاه در حقیقت عجیب انسان داشته باشیم و سرّی از اسرار آن را با هم مرور کنیم...
    فکر میکنم این مطلب دید جالبی درباره انسان بدهد
    دعوتید به "سیری کوتاه در حقیقت بوالعجب انسان"
    یا حق
    پاسخ:
    ان شالله
    چه زیبا بود این چکامه....
    پاسخ:
    پر از درد...
  • در مسلخ عشق
  • سلام!
    بالاخره تمام شد[اوه]
    در دو دلی خوب بود، این جنله هم جالب بود
    رجعت راضیه مرضیه

    خدا روح این مرد بزرگ تاریخ را قرین رحمت کند و با ائمه اطهار همنشین گرداند.
    پاسخ:
    ان شالله
    زنده تر از تو کسی نیست چرا گریه کنیم؟
    مرگمان باد و مباد آن که تو را گریه کنیم
    هفت پشتِ عطش از نامِ زلالت لرزید
    ما که باشیم که در سوگِ شما گریه کنیم
    رحلت امام خوبی ها تسلیت
    پاسخ:
    تشکر از لطفتان
    حتما
    ----------
    امام خوبی ها...بفدایش
    دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند . . .(کوروش بزرگ)
  • ...:: بخاری ::...
  • آهااان.... بر آن عمیق جان....

    + بچه بودم انقدی سخت نمی گذشت که الان میگذره. بیشتر که میشناسمش تازه می فهمم خدا لیاقت تو ما ندیده که کنارش نبودیم و قبل ما رفته....
    خدا به خیر کنه.
    یاعلی.
    پاسخ:
    بخیر میشود اگر گوش بفرمانی کنیم بر این خلف مقتدرمظلوم...
  • آرمان بدیعی
  • زیبا بود. ممنون از دعوتتون.
    پاسخ:
    لطف فرمودید
    روحش شاد
    و
    راهش پر رهرو..
    پاسخ:
    انشالله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">