مکتب انقلاب

معنویت عقلانیت عدالت

مکتب انقلاب

معنویت عقلانیت عدالت

مکتب انقلاب

مبدا انقلاب
امام"خمینی" بزرگوار است
حرف او را حجت بدانید...

امام خامنه ای حفظه الله

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

رخصت دهید...

می خواهم غمگین شوم


نه اینکه

اینجا

هروز آخوند منبرش

مرثیه بخواند

و

12ماه سال سنج محرم بکوبد

لیکن


وقتی

درنای غم چون همای ناخوانده سعادت

بر بام خانه ات تکیه میزند

نمی توان

بی اعتنا تنها

اندرونی را به بیرونی خانه دوخت


نمی توان

بنای زمستانی را دور زد

و

در بهار خواب خوش بود


دیشب

پیرزنی رمال

خسته از

مسافت های ندیده و پیموده

زانو خم کرده بود

کنار مهمان نشست بیرونی خانه

پیاله آب صلوات بها را

که از دل به رحم آمده ام گرفت

نگاهی از پس آب دیده مانده از سالها زندگانی در نگاهش

خیره ام شد

و

گفت


خوف نکن جوان!

اما

شاید این

جغد شوم باشد

بوف کور

نه

همای سعادت ملک سلیمان بر بلقیس خام دل تو...


و

دروغ چرا

او گفت

من اما

باز ترسیدم


ازین شاید

که

انگار تنها محض شبنم زدن به برگ گل کلامش بود

که

نشد یقین اش را ستری تن کشد


پس

حالا این حق من است

که

سر بخورم روی تیرک کهنسال این ایوان قدیمی ترین خانه

که

زل بزنم به تیغه برهنه آفتاب فرورفته در بطن چشمان ترسیده ام


حالا من

غمگین ام...


از این رویای طلب نکرده

که

مرادی پی اش نیامد...


از این

خواستن بی رخصت عریان

که

چنین بی حیا

تمام جان ش را تسلیم جان بی حواس من کرده است...


حس میکنم

دیر جنبیده ام


این تقلای قضا شده

بیش از آنکه

این دام افکن غدار را وادار

به

جدی گرفتن ام سازد

مجبور به حریف پنداشتنم

دارد

به

سرعتی ناباورانه از رخ زرد و رنجور من

پل میزند

به پوزخندهای کش دار و بدحنجر او


دارد

تمام این

اسارت پر درد را به سخره میگیرد


اما

وقت اش نیست اینک


من

برای بی نفس

این پیکر سرد و ترسیده اکنون

هم

هرگز جواز چنین هجوم حجمناکی صادر نکرده ام


من

اگر حتی

واگذار کنم این معرکه را

باید

وقتی باشد

که

قدر پنداشته شده باشم


وقتی که

دوست داشته شده باشم


من

از این یکباره سربرآوردن میان زندگی ام

نه شادم

نه راضی


مگر آنکه

بدانم پشت این تجاوز قسی القلب

پشت این اخم پرپشت

این پوزخند زهرآگین

یک

چشمه ی آب گرم هزاران ساله می جوشد


که

حتی اگر

بی آبرویی ام را نظاره کند

حتی اگر

بی رمقی ام ببیند

باز هم

رهاکردنی در کار نیست


حتی اگر این شکنجه جنون وار

به جان کندن من بیانجامد

این بیگانه سرزده از راهی دور

پیکر مرده ام را بی حرمت نمی سازد


بدانم

که

مرا به چشمه اش می برد

تن بیمار و زخمی ام

را در آن حلاوت پر مرهم

سکنا میدهد


من تا خبر نشوم

از عشق

سر به دام هیچ حتی

شیرافکنی

نمیگذارم...


  • منور الفکر

نظرات  (۱۴)

سلام واستقامت
لیمکن الفرار من هذه الدنیا..

لکن.. شاید باید عشق را نخست باور کرد و سپس دید.
پاسخ:
علیکم السلام...
می فرماید
هر وقت از نفست شکست خوردی، جای نگرانی نیست!
پشت در بنشین و زانوهایت را بغل بگیر. خدا تو را بر نفست غالب می کند.
هر وقت دیدی راهی نداری، پشت در بنشین! خدا در را باز می کند.
"حاج اسماعیل"
پاسخ:
خدایش رحمت کناد...
نمی دونم چرا وسط نوشته هاتون گم میشم یهو!
پاسخ:
اپیدمی ست!
  • هیئت مجازی کتاب
  • سلام

    ولادت با سعادت امیر المومنین ؛ امام علی (ع) بر شما مبارک ...

    دعوتید به گفتگو با معرف برگزیده

    http://heyateketab.blog.ir/post/205
    پاسخ:
    علیکم السلام
    بر شما هم...
    سلام
    عیدتان مبارک
    عیدانه:
    وَ قَالَ [ امیر المومنین علی علیه السلام] عِنْدَ تَنَاهِى الشِّدَّةِ تَکُونُ الْفَرْجَةُ وَ عِنْدَ تَضَایُقِ حَلَقِ الْبَلَاءِ یَکُونُ الرَّخَاءُ .
    و درود خدا بر او ، فرمود: چون سختى ها به نهایت رسد، گشایش پدید آید، و آن هنگام که حلقه هاى بلا تنگ گردد آسایش فرا رسد.
    حکمت 351 نهج البلاغه
    پاسخ:
    علیکم السلام
     بر شما هم
    و
    بسیار سپاس...
  • هیئت مجازی کتاب
  • سلام ...

    دعوتید به :

    هورامه

    http://heyateketab.blog.ir/post/196
    پاسخ:
    علیکم السلام
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • عیدتون مبارک

    بهترین عیدی ها روبگیرید ان شاالله

    :)

    التماس دعا
    پاسخ:
    سپاس و هم چنین...
  • بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
  • گنجکک اشی مشی، لببوم ما نشین رو تداعی کرد عنوان...
    بازی رسانه ای منافقین داخلی و دشمنان خارجی برای سربازان سید علی(حاج قاسم سلیمانی و سعید جلیلی)
  • خادم الشهداء
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    با 4 مطلب به روز هستیم
    1- بروشور میلاد حضرت علی (ع)
    2- پوستر فضایل حضرت علی (ع) بیانات آیت الله بهجت (ره)
    3- پوستر میلاد امام جواد (ع)
    4- پوستر میلاد امیرالمومنین علی (ع)
    http://ammar-g.blog.ir/
    به ما حتما سر بزنید
    نظر فراموش نشود
    یا علی
  • مردی بنام شقایق ...
  • بله

    و اینجاست که شاعر میگه جگر عشق نداری سفر شیر مرو...
    پاسخ:
    بله
    بنظر میرسد شاعر
    دقیقا
    همین را گفته است!
    من تا خبر نشوم

    از عشق

    سر به دام هیچ حتی

    شیرافکنی

    نمیگذارم...

    سلام
    خداقوت
    پاسخ:
    علیکم السلام
    و من اله توفیق...
    سلام

    نگذارید...

    سر به دام هیچ حتی شیر افکنی نگذارید...

    پاسخ:
    علیکم السلام...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">