مکتب انقلاب

معنویت عقلانیت عدالت

مکتب انقلاب

معنویت عقلانیت عدالت

مکتب انقلاب

مبدا انقلاب
امام"خمینی" بزرگوار است
حرف او را حجت بدانید...

امام خامنه ای حفظه الله

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

هرچند

نه انقلاب کردم

نه

قیام

نه حتی یک شورش خیابانی را

نه

طراحی کردم

نه

رهبری

و

نه حتی هدایت میدانی


ولی

نمیدانم

چه شد

که یکباره

قرعه فال بنام من دیوانه زدند!


نشسته بودم

گوش میدادم

اصلا حرفی هم نمیزدم

اصلا فقط به نیت گوش دادن و نهایت یک جمله حرف در اوج ضرورت اعلام حضور رفته بودم


گفت و گفتن

تاخت و تاختن

همه چیز در دریا بود

همه طوفانها و موج ها

و

من در ساحل

ساکت و فقط تماشاچی


یکهو

یکچیزی ته سینه ام سوخت

ته دلم

ته چشمهام

ته خودم


دیگه بیشتر از گوش کردن

فقط نگاه کردم

یعنی بهتر بگویم

درست نمیشنیدم

حالم یکجوری بود کلا


بعد

یکهوتر شد

گفتم

من هستم

کمک میکنم


همه چیز یکجوری شد

+

قیافه همه


محل ندادم


فقط توانستم

یک تلگراف بکسی که باید بفرستم و خبرش کنم از حرفی که زدم

یک چیزی بدجور ته دلم را میخورد


هر زاویه اش که به چشمم می آمد

یک جمله و یک تصویر ثابت جلویش را می گرفت


تصویر فیلم جلسه آقا

بعد از انتخابشان به رهبری


فرمودند واقعا نمی خواستم

قصدش، نیت اش

حتی فکرش را نداشتم

ولی

وقتی این وظیفه به عهده ام گذاشته شد

گفتم

من این را گرفتم و تا آخر پایش می ایستم


یادم است خوب

که آقا گفتند

"خذها بقوة"


و تنها جمله ثابت که در ذهن خالی شده من با سرعت نور جولان میداد

همین بود

"خذها بقوة"


حالا شده ام شامل حال آن آیه بود یا روایت

یادم نیست

که فرموده بود

ما به هرکس که ادعا دارد

که حس میکند می تواند

و

یا بهتر می تواند

فرصت...ش را عطا میکنیم

تا خود را بیازماید

تا به او ثابت شود...


و چقدر از خدا می خواهم

ثابت نشود که نمی توانم

و

فقط حرف بوده ام و یک دنیا ادعا


نه بخاطر خودم و نیش وکنایه هایی که نوش خواهم کرد

نه

بخاطر بیت المال و حق الناس و وقت ی که تنگ است


و

بیشتر چقدر دلم می خواهد

خدا بگیرد از همه ام

این غرور و خودگیری و ریا و حس آدم مهم بودن های حتی آنی

که

می آید و میرود

حتی

در خلوت هم


حال بهشتی و مطهری و آقا و باهنر و طالقانی و مهدوی و رفسنجانی و ...

چه وحشتناک بوده

وقتی امام بهشان ماموریت داد

نظام نامه نظام اسلامی را بنویسند

قانون اساسی را بنویسند

شورای انقلاب را تشکیل دهند

و

همه چیز یک بودن از اساس متفاوت را بسازند


ترس ناک است

خیلی


اعوذ بالله...


لبه

+

پارسال

یک ماه از توافق ژنو گذشته بود

در یک جلسه خصوصی

یکی از اعضای تیم قبلی مذاکرات هسته ای

آمد و توافق نامه را بندبند از متن زبان اصلی خواند و تعاریف دیپلماتیک ش را گفت

تازه فهمیدیم تا چه حد

چه خبر شده است


جلسه که تمام شد

بچه ها به درودیوار میخوردند

تا چندروز سردرد امانمان رابریده بود


حالا خبر تمدید توافق کذایی رسیده است

چقدرش را گفتند و چقدرش را ناگفته گذاشتند، نمیدانم


فقط خداراشکر

آقا هست...

نظرات  (۱۳)

  • بهروز دلاور
  • با سلام
    منتظر حضورتون هستیم
    موفق باشید
    پاسخ:
    علیکم السلام
    خوش آمدید...
  • باران نم نم...
  • پرچم چیه؟!!!
    اصلا ته هیجان و دلهره هستش اونجا نشستن و فکر کردن...
    برم لب همین پشت بام نچندان بلند خودمون بشینم فعلا تا ان شاالله صاحب عکس رو هم پیدا کنیم جهت آدرس گرفتن...
    پاسخ:
    مفهوم پرچم پیچیده است
    جوینده یابنده بود منتها حدس قریب به یقین
    باید در قاره اروپا دنبالشان باشید
    خدارو شکر برای بودنشون ...
    اخیرا اینو زیاد میگم ،
    پاسخ:
    شکر نعمت
    نعمتت افزون کند...
    ان شالله
  • باران نم نم...
  • من شدیدا عاشق عکس شدم...
    آدرس محل رو داشتید در اختیار بگذارید ممنون می شم...منم می خوام برم بشینم ازون بالا دنیا رو تماشا کنم...
    پاسخ:
    متاسفم
    داشتم که اینجا نمی نشستم، پست بگذارم
    میرفتم پرچمم را می کوبیدم لبه پرتگاه...
  • عـــطـش ...
  • خدا را شکر ....

    اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای ...
    پاسخ:
    اللهم...
    و چقدر از خدا می خواهم

    ثابت نشود که نمی توانم

    و

    فقط حرف بوده ام و یک دنیا ادعا
  • تنبلـ تهـ کلاسـ ...
  • انوس نگاهم را آویخته ام بر در
    من منتظرم زیرا
    گفتند که می آیی ...

    اللهم عجل لولیک الفرج

    منتظر نگاهتون
    پاسخ:
    خوش آمدید...
    خداروشکر که آقا هست...
    خدا قوتتون
    پاسخ:
    الحمدالله...
  • مسافر88 آرام
  • سلام
    شهادت تسلیت

    واقعا خداروشکر که آقا هستن
    وحال و روز این جمله رو می فهمم:
    "جلسه که تمام شد بچه ها به درودیوار میخوردند تا چندروز سردرد امانمان رابریده بود"
    ما هم همین بود حال و روزمون
    و چقد دوست داشتم کاش می تونستم کاری انجام بدم ولی...
    البته روشنگری برای دیگران بود ولی یه کار مهم تر
    واقعا خداروشکر که آقا هستن
    الحمدلله

    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
    دعامون کنین
    اللهم صل علی محمدو ال محمدو عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین
    پاسخ:
    اللهم اجعل...
    اللهم عجل...
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ان شاءالله ته اش سربلندی باشه

    سرشکستگی بعد از مسولیت آدم و با مخ میکوبونه زمین ...

    توافق نامه که فقط مایه ی ملال شده ...
    ان شاءالله آخر غصه خوشه
    پاسخ:
    ان شالله
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • به هرحال هرکسی یه تکلیفی داره

    همین که حواستون به اون حس هایی که یماد و میره باشه
    پس یعنی یجورایی خالصِ!

    ان شالله شما هم موفق باشید
    پاسخ:
    و دعا...
  • بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
  • ان شاءالله که فضل خدا به توانایی شما در برداشتن این بار امانتــــ رقم بزند
    برای شمایی که میدانید حتی اگر به قوتـــ گرفتید این بار امات را و به منزل مقصود رساندیدَش
    "وما رمیتـــَ اذ رمیتـــ و لکن الله رمی ..."

    به هزاربار بهتر از آنچه خواسته اید محقق بشود این نصر ان شاءالله
    پاسخ:
    ان شالله
  • بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام
    خوش آمدید به خانه ی مجازی من
    ممنونم بابت نظر زیبایی که گذاشتید
    لازم بود تشکر کنم چون برام چیزهای قشنگی روشن تر شد...

    پاسخ:
    علیکم السلام
    سپاسگذارم
    از لطف شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">