مکتب انقلاب

معنویت عقلانیت عدالت

مکتب انقلاب

معنویت عقلانیت عدالت

مکتب انقلاب

مبدا انقلاب
امام"خمینی" بزرگوار است
حرف او را حجت بدانید...

امام خامنه ای حفظه الله

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

تب دارم

از

دل خوری

و

عادت

و

از هرچه

جز

عشق...


یقه اندرونم

مانده

در چنگ ناخوشی...


التهاب گونه های امشب

نه

شرم است

نه

غصه


تب است

داغی

تَنگی تُنگ روز


کلافگی است

تعریف

حالاتم...


پی خنکایم


سنگ عرق کرده پُرخزه حاشیه رود

سبزه زار دست و رو شسته دشت

میله های سخت سرد قفس تخت فلز بو

سرامیک های صیقلی کف اتاقک

یا

ملحفه قدیمی کمی بازمانده زیر نوازش پنکه!


گیج اند

پاهای تشنج کرده...


مثل قربانی رگ زده

خر خر میکنند

در آغوش ملحفه خنک...


معبد بستر من

هرشب

پیشکش میدهد

خدایان سرنوشتِ

کاهن را...


گر گرفته ذهن پر آشوب


محتضر یک لای باز مانده پنجره است

برای

یک نسیم هوا...


تب کرده این من

از هرچه

جز عشق...


تب دارد این من...

از هیچ چیز

با عشق!


من تب کردم

پس

چرا نمرد او...؟


من حتی

مُردم

تب نکرد او؟!

 


+

تب

چرا پرتره ندارد

از خودش؟

  • منور الفکر

نظرات  (۸)

🌷
  • م. رحمانیان
  • سلام خوب بود. لطفا به وب من هم سری بزنید و نظرتان را بگویید.ممنون
    پاسخ:
    علیکم السلام
    خوش آمدید...
    سلام
    عیدانه حدیثی تقدیم شما:
    الإمام زین العابدین علیه السلام :
    قالَ لُقمانُ علیه السلام لاِبنِهِ : یا بُنَیَّ ... أنفَعُ الغِنى غِنَى القَلبِ ، فَتَلَبَّث فی کُلِّ ذلِکَ ، وَالزَمِ القَناعَةَ وَالرِّضا بِما
    قَسَمَ اللّه ُ
    امام زین العابدین علیه السلام
    :لقمان به پسرش گفت: «اى پسرم! ... مفیدترین ثروت، بى نیازىِ دل است. بنا بر این، در همه این موارد، درنگ کن و قناعت پیشه کن
    و به آنچه خداوند قسمت کرده، خشنود باش».

    قصص الأنبیاء : ص 196 ح 246 ، بحار الأنوار : ج 13 ص 421 ح
    پاسخ:
    علیکم السلام...
    سپاس
  • هیئت مجازی کتاب
  • سلام

    به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

    دعوتید به خونین شهر

    http://heyateketab.blog.ir/post/68



    پاسخ:
    علیکم السلام
    ترک و محرومیت دو مقوله کاملا جداست... کاملا.
    پاسخ:
    شاید...
    هرچند مشتقاتی در ذات هم اند...
    تب کرده این من
    از هرچه
    جز عشق...
    پاسخ:
    تب .
    درد
    و
    تب
    و
    لرز
    و
    تمام کردن زود هنگام ... خیلی هم زود هنگام.
    پاسخ:
    ترک کردن مراحل دشواری دارد...
    محرومیت درد دارد ...

    پاسخ:
    تب .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">