مکتب انقلاب

معنویت عقلانیت عدالت

مکتب انقلاب

معنویت عقلانیت عدالت

مکتب انقلاب

مبدا انقلاب
امام"خمینی" بزرگوار است
حرف او را حجت بدانید...

امام خامنه ای حفظه الله

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

شب-کویر


احساسَ م

گاهی گرگ میشود

پژواکِ زوزه اش میانِ صخره ای هایِ دلم

خودم را هم می ترساند حتی!


گاهی...


چرا شرم میکند آدم

از گفتن احساسش؟


چرا الان می ترسم

بگویم

که


گاهی فاحشه می شود!

سرکش میشود...


از آدمیت دور میشود


چشم باز میکنم صبح

و

کفشهایش را میبینم

که نیست!


فرار میکند از خانه اش...

از میانِ سینهِ من...

از قفسِ استخوانیِ دَنده ها...


هرچند احساسِ من

هم خوابی با هرچشمی را بلد نیست

و

لبَ ش وادادهِ هر برقِ سُرخ رنگی نیست...


احساسِ من

روسپیِ شن هایِ بیابان است

معشوقهِ شب تاریکی هایِ کویر...


واله و دیوانهِ

خنکایِ ماسه هاست...

موسیقیِ موج هایِ خشمگین...


کفش هایِ احساسِ من

خوابگاهِ روزنه هاست...


و دلِ من

قربانیِ این همه تفاوتِ نسل ها...


نه احساس م میفهمد

اَنگِ فراری بودن چیست

و

نه این

دلِ مستکبر

راه آمدن با فاصله را آموخته است...


هروز، من

این چنین میشود

که بی تاب تر میشوم...


دَربدرِ

آگاهی و سردخانه میشوم...


چشمی خون

و

چشمی اشک

میشوم...


زُل میزنم

به دَنگ دنگِ پاندول ها

و

حسرتِ کمی سازش میشوم...


و هرگز من

شبانِ خوبی نبودم

و

چوپانی نکردم

که ندانستم حتی!


از من نپرس

چه میکنی با آهویِ رمیدهِ احساسَت...


اصلا بگذار

یکبار هم، من

این پُتکِ قضاوت را بکوبم بر فرقِ سرِ میزت

قاضی!


بگذار

یک بار هم من

برخیزم

قدم تُند کنم


ماده هایِ بی جفتِ قانون را برایت

هی باز و بسته کنم...


من خودم

لِجامِ گسیختهِ این همه نزاکتم!


شاید بشود

با زاویهِ کج ومعوجِ میانِ انگشتانِ پیچ وتاب خورده ام

پلانی طرح کرد


تا بشود سرپناهِ البته بازهم موقتِ

احساسم...


من

بجای قضاوت

می خواهم

کارگردانی کنم

نقشِ تا اطلاع ثانویِ دلم را...


لوکیشنِ من

میشود

بامِ یک کاروانسرا...


عباسی یا قجری

فرقی ندارد، باشد؟


فقط بگذار

غزالِ گریزپایِ نفَس هایِ من

همین احساسِ لاجانِ گیسو پریشانِ رنگ و روی گریخته

سیه شبی را سحر کند، صبح کند...


ما می خزیم

پشتِ گُنبدَک هایِ کاهگلی

تا

عشوه هایِ دلم را نبینیم

خرامیده میانِ بازوانِ آسمان...


و

نوازش هایِ زیرگوشیِ ستاره ها را

که نفس هایش  تب دار میکنند و تُند...


تا نیمه شب

که

عطش میگیرد معاشقه اش

ترنمِ شبنم هایِ قطره وارِ شب بوها


طمع نکنیم

وقتی محبوبه ها خود را یک به یک بر لبان حریص اما صبورش عرضه میدارند!


اصلا

از همین گوشه پهلوها هم

میرسد، شمیمِ طنازِ لحنِ لطیفِ احساسم

وقتی

از عاقله ماه

دل می بَرد...


دخترکِ گستاخِ راهروهایِ سرد وخاکستریِ

قانون شهرهایِ شما

را بنگرید

امشب

چه آرام ی دارد

اینجا...


حکمِ سنگسارش

در میدان گاه هایِ شماست

که نمیدانید

میشود

در یک شب

هم بسترِ هزاران احساس بود...


میشود

ملیح و محجوب بود

و

برای هزاران سختیِ مردانه در طبیعت

پریوشِ زنانه شد...


میشود

نیمه شب

طلوع کرد در آغوشِ ماه...

خورشید شد
سر بر سینهِ ماه تاب!


میشود

هزاران کهکشان را در بسترِ خود

خواب کرد...


چشم بازمیکنم

باز صبح

کفشهایش نیست اما

احساسم...


فراری



نظرات  (۲۲)

سلام و مهر
احساس آدمها اگر احساسی باشند از جنس ذاتیات او از او نمیگریزد،
او هوس است یا خیال..
شاید
پاسخ:
علیکم السلام
---
شاید
شما کارت درسته
پاسخ:
یعنی مجوز رو گرفت مطلبم؟!
سپاسگذارم...
سلام
حرم علی بن موسی الرضا دعاگویتان بودم ..
یا مولا
پاسخ:
علیکم السلام...
حجکم مقبول...
خدا، دعای خوبان را نگیرد ازما...
  • رها-آنچه خواهد گذشت
  • سلام
    مرسی از دعوتتون
    مثل همیشه پر محتوا بود ممنون
    (احساسم گاهی گرگ میشود) جالب بود دوست داشتم
    پاسخ:
    علیکم السلام
    لطف دارید...
  • آرمان بدیعی
  • مقام معظم رهبری :
    من به این دکترهاى خودمان افتخار کردم. من افتخار میکنم که ایران عزیز ما از لحاظ سطح پزشکى و توانایى‌هاى پزشکى در سطحى قرار دارد که جاى آن دارد که ملّت ما به وجود این تعداد پزشک، چه جرّاح، چه پزشکهاى داخلى، چه انواع و اقسام کسانى که خدمات پزشکى انجام میدهند، چه پرستاران، واقعاً افتخار کند که ما الحمدلله این ثروت عظیم را در اختیار داریم؛
    ...
    نعمت زاده وزیر صنعت بعد از گذراندن تعطیلات نوروزی در آلمان و انجام عمل جراحی گوش به ایران برگشت ، وی گفته است تکنولوژی این عمل حدود ۸۰ سال آینده به ایران خواهد رسید.
    پاسخ:
    یعنی الان ایشان با این تکنولوژی فوق پیشرفته میتواند صدای مردم را هم بشنود؟!
    همیشه خونده می شید شما!فقط گاهی وقتی یا حوصله ای نیست برای نظر دادن یا اصلن نظری نیست برای گفتن جز تایید و تعریف که گاهی ادبیات متفاوتی واسشون به ذهنم می رسه و اگه نرسه ترجیحن سکوت می کنم...
    به هر حال اینارو گفتم ک یوقت سوتفاهم نشه!
    به قول یکی از دوستان شما هم عمیقن اهل دلید ها!
    پاسخ:
    لطف شما بسیاراست و بنده بسیار سپاسگذارم بابتش...
    کاملا درک میکنم...
    همانطور که باب میلتان هست بیایید، باعث افتخار خواهد بود...
    اهل دل؟آن هم عمیق؟نمیدانم! امیدوارم...
    همانقدر که مسخره می کنیم احترام نمی گذاریم

    همانقدر که اشتباه میکنیم تفکر نمیکنیم

    همانقدر که عیب میبینیم برطرف نمی کنیم

    همانقدر که از رونق می اندازیم رونق نمی بخشیم

    همانقدر که کینه به دل می گیریم محبت نمی کنیم

    همانقدر که حرف میزنیم عمل نمی کنیم

    همانقدر که می گریانیم شاد نمیکنیم

    همانقدر که ویران میکنیم آباد نمیکنیم

    همانقدر که کهنه میکنیم تازگی نمی بخشیم

    همانقدر که دور میشویم نزدیک نمی کنیم

    همانقدر که آلوده میکنیم پاک نمیکنیم

    همیشه دیگران مقصرند ما گناه نمیکنیم!!!
    پاسخ:
    من مقصرم...!
    احساسَ م
    گاهی گرگ میشود...



    هیییییییییی
  • خادم الشهداء
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    با پوستر / اهمیت نماز
    فرمایشات رهبر معظم انقلاب
    به روز هستیم
    http://ammar-g.blog.ir/
    یا علی
    ها فک کنم باید منشوری بشی
    چقد چیز داشت
    پاسخ:
    لطف دارید شما...
    فقط استفاده ابزاری است از ممنوعه ها برای بیان یک حس...
    سلام زحمت کشیدید دعوت کردید اما هرچى خوندم هیچ احساسى بهم دست نداد

    درکش نکردم ممنون یاعلى
    پاسخ:
    علیکم السلام
    یک نکته ای در نظرتان هست که بسیار خوب است!
    از لطف و تلاشتان سپاسگذارم...
  • انـــقلــا بـــی
  • سلام
    مثل همیشه زیبا و پر معنی
    آن هم با وجود اصطلاحات خط قرمزی !
    این قسمت متن ، ایراد داشت :
    هر روز من
    این چنین میشود
    که بی تاب تر میشوم...
    در ضمن ، عکسی که معرفی کردید ؛ واقعا جالب بود ...
    عکسی از مرد فراموش نشدنی و محبوب مکتب امام (ره)
    http://www.shahidbeheshti.org/photo/n14.jpg
    یا علی (ع)
    پاسخ:
    علیکم السلام
    سپاسگذارم...
    --------
    چرا؟
    هروز، من
    این چنین میشود
    که بی تاب تر میشوم...

    اینطوری بخونیدش.با ویرگول!
    -----------
    بله واقعا جالبه...
    سلام عجب!شعر جالبی بود مواظب احساساتتون باشید کفش هاش رو پنهان کنید!فرار نکند
    موفق باشیددوست من
    مسیح یارتون
    بای
    پاسخ:
    علیکم السلام
    سپاسگذار...
    سلام خدا برحضرت مسیح(علیهم السلام)
    سلام
    منورجان مثل همیشه زیبا وبامعنا
    خداقوت...
    پاسخ:
    علیکم السلام
    سپاسگذار...
  • ح.ه * سید فریاد*
  • مداحی بسیار زیبای حاج مهدی رسولی

    لبیک یا علمدار

    ندای لبیک آذری ها با رهبر انقلاب اسلام حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای

    لطفا دانلود کرده و انتشار دهید
    پاسخ:
    ان شالله
  • باران نم نم...
  • در مرتبه ی اول سنگین سلوک شاعر به دل نشست ...
    بندبندهای بی نظیری در هجمه ی خوبی هایش هست...
    پاسخ:
    خوش آمدید...
    سپاسگذار از لطفتان...
    جذاب بود
    کلن موضوع و بعضی کلمات خود به خود آدم رو می کشوند تا ته مطلب دیگه :)
    من که خوشم میاد
    از ماده های جفت ندار قانون هم خوشم اومد
    پاسخ:
    سپاسگذار...
  • خادم الشهداء
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    با مطلبی در مورد مراقبه
    فرمایشات آیت الله خوشوقت
    به روز هستیم
    http://ammar-g.blog.ir/
    یا علی
    پاسخ:
    خوش آمدید...
    ان شالله
    احسنت
    پیمانتون پر
    یا علی
    پاسخ:
    سپاسگذارم...
    وب متفاوت و خیلی خوبی دارین من زیاد به وبلاگتون سر میزنم مطالبتون جالبه
    پاسخ:
    مجدد سپاسگذار...
    ...و من
    شرم میکنم
    از خلایق
    اگر مرا
    درحال ارتکاب
    معصیت ببینند،
    غافل از آنکه
    در هر جا
    میبینی مرا
    یا ابن الحسن
    پاسخ:
    خوش آمدید...

    چه قدر شاعرانه و زیبا.
    قلم تان پایدار.
    پاسخ:
    لطفتان مستدام...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">